Den danske afdeling af den international teknologikoncern ABB har implementeret en række af Zylincs løsninger, deriblandt Zylinc Mobile Agent, mobil-tilstedeværelse, kalenderintegration og statistik. I Danmark er det projektingeniør Finn Nøhr der har det tekniske ansvar for ABBs telefonsystem og for den daglige drift af afdelingens IT.
In Denmark, IT Project Engineer Finn Nøhr has the technical responsibility for ABB´s phone systems and for the daily operation of the company’s IT systems.
“Vi sætter stor pris på de løsninger, Zylinc har integreret i vores telefonsystem. Da vi har så mange forskellige kontorer i hele landet, og vores server er placeret i Tyskland, har det ikke været en nem opgave, men det hele har fungeret tilfredsstillende,” siger Finn Nøhr.
“Overordnet set har vi en god løsning der virker,” fortsætter Finn Nøhr. “Den bedste kompliment til systemet er egentlig, at man dårligt nok bemærker til det. Det er der bare, og det virker upåklageligt. Det værdsættes også af medarbejderne, for hvis der en sjælden gang er problemer, så kommer klagerne med det samme.”
Nøhr har sågar en personlig favorit: “Personligt sætter jeg stor pris på gruppeopkaldsfunktionen. At det er så nemt og hurtigt at ringe op – selv til telefonnumre, som man kun har i en e-mail. Det er ret imponerende, og det er en mere elegant måde at have adgang til data på, end at alle databaser skal have telefonnummerfelter.”
Tilfredsheden er så velfunderet, at ABB overvejer at udvide deres unified communications med en call center-løsning fra Zylinc: “Jeg mener, det ville være en ideel løsning, blandt andet for vores ordrekontor,” forklarer Finn Nøhr.
ABB leverer teknologisk knowhow og komponenter til industrivirksomheder der vil øge deres produktivitet og reducere deres energiforbrug på en effektiv og miljøvenlig måde.
ABB-koncernen opererer i omkring 100 lande og beskæftiger på verdensplan ca. 110.000 medarbejdere. Virksomhedens danske rødder går mere end 100 år tilbage, til dansk industrialiserings pionerer Thrige og Titan A/S.