Sydbank er Danmarks fjerdestørste pengeinstitut. Bankens eksterne hotline håndterer henvendelser fra såvel private som forretningskunder der har spørgsmål til bankens selvbetjeningsløsninger.
Da Sydbanks forrige kontaktcenter-leverandør trak sig fra markedet i 2011, valgte Sydbank at indgå et tæt samarbejde med Zylinc om at udvikle et nyt system, som både ville imødekomme Sydbanks behov og kunne skalere til at rumme fremtidens måder at drive bank på.
Billedet øverst på siden er venligst stillet til rådighed af Sydbank
Samarbejdet resulterede i Zylinc Contact Center, som Sydbank har brugt hver dag siden 2012. I dag bruger mange andre forskellige typer organisationer i hele Europa også Zylinc Contact Center.
“Vi prioriterer kundeservice meget højt, så Zylinc Contact Center er kommet til at indeholde mange funktioner, der hjælper os med at levere høj service,” forklarer Carsten Toftegaard, der på tidspunktet for interviewet var afdelingsleder i Sydbank og ansvarlig for bankens eksterne hotline.
Sydbank er Danmarks fjerdestørste pengeinstitut. Banken har hovedkvarter i Aabenraa og omkring 60 filialer spredt ud over størstedelen af landet. Sydbank har mere end 2000 medarbejdere.