I den nuværende coronavirus-situation, hvor I kan forvente færre personlige henvendelser og mange flere telefoniske henvendelser, kan det være særligt vigtigt at holde kritisk kommunikations-infrastrukur som jeres Zylinc-løsning kørende bedst muligt.
Her er en samling links til Zylinc blog-posts og hjælpeartikler, som kan hjælpe jer med det:
Operationel statusmonitorering af Zylinc-løsninger, del 1-6
Mange organisationer ønsker at kunne monitorere deres kritiske IT- og kommunikationsløsningers performance, så de hurtigt kan tage sig af potentielle problemer, inden alt for mange brugere bliver påvirket. Hvis du arbejder med IT-drift i IT Operations eller en lignende afdeling, er denne blog-serie skrevet til dig. Den beskriver det, du bør vide, hvis du skal overvåge driften af en Zylinc-løsning.
- Modtag alarmer, hvis jeres ventekøer bliver overbelastede
- Monitorér tidssynkronisering
- Monitorér Zylinc Media server-services
- Monitorér relevante Windows-services
- Monitorér relevante Tomcat-services på Windows
- Monitorér SQL Server-tilgængelighed
Hvis I får brug for support: Logindsamling på den nemme måde
Hvis I får brug for support til jeres Zylinc-løsning, kan I hjælpe supporterne til at hjælpe jer hurtigere, hvis I giver dem de relevante logfiler. Vi har lavet et værktøj, som I kan bruge til hurtigt og nemt at indsamle logfilerne. Værktøjet finder automatisk de relevante logfiler på jeres Zylinc-system og samler dem i én .zip-fil, og det virker for både servere og klienter.
Apropos support: Hvis du arbejder i en slutbruger-organisation, skal I bruge den supportkanal, I har aftalt med jeres Zylinc-partner. Hvis du arbejder for en Zylinc-partner, skal I følge denne vejledning på Zylinc unified help for at få support.
Sikr at VoIP-pakker får høj prioritet, så I får bedst mulig lydkvalitet
Når man bruger den interne softphone i Zylincs ZyDesk-programmer (altså Zylinc Contact Center, Service Center osv.), kan man sikre bedst mulig lydkvalitet med en QoS-politik i AD (Active Directory). Politikken sikrer, at VoIP-netværkspakkerne får høj prioritet, så de ikke risikerer at blive forsinket eller tabt pga. påvirkning fra andre typer netværkspakker med lavere prioritet. Vi viser, hvordan man gør.
Adgang til Zylincs hjælpe-websted, Zylinc unified help
Vær opmærksom på, at flere af de nævnte blog-posts henviser til Zylinc unified help for nærmere detaljer.
Hvis du endnu ikke har adgang til Zylinc unified help, så gå til help.zylinc.com og bed om adgang, så behandler vi din anmodning så hurtigt som muligt.
Hvis du allerede er oprettet som bruger på Zylinc unified help, men du har glemt dit password, så følg denne procedure.
Zylinc unified help rummer en masse hjælpeartikler. Her er et par artikler, som måske kan være interessante for jer i den nuværende situation:
- Opsæt meddelelser om forventet ventetid (artiklen er på engelsk og gælder Zylinc version 6.5)
- Administrer åbningstider på ventekøer (artiklen er på engelsk og gælder Zylinc version 6.5)
- Sæt callback op, så I kan ringe folk op, når det er deres tur, i stedet for at de skal vente i kø (artiklen er på engelsk og gælder Zylinc version 6.5; callback-funktionalitet kræver særskilt licens)
- Sæt mobile presence op, så I kan få et godt overblik over folk, der måske ikke lige arbejder fra kontoret i disse dage (artiklen er på engelsk og gælder Zylinc version 6.5; mobile presence-funktionalitet kræver særskilt licens)
Til sidst: Husk også, at Zylinc tilbyder både en mobilapp og klientløs adgang (kaldet VQM (Voice Queue Member)).